23
nov.
08

REGULI / Legume în aburi, mai multe vitamine

Nutriţioniştii ne recomandă să mâncăm cel puţin cinci legume în fiecare zi. Dar pentru a beneficia de toate vitaminele şi mineralele este bine să le consumăm crude sau preparate în aburi.

legumaBogate în fibre alimentare, vitamina C, betacaroten, potasiu, magneziu, calciu, fosfor, fier, legumele ne protejează sănătatea. Cu condiţia să avem grijă la modul în care le preparăm, dacă nu le mâncăm crude. Pentru că vitaminele şi mineralele se pot deteriora din cauza temperaturilor ridicate, luminii şi aerului.

Iată câteva reguli simple care vă vor permite să beneficiaţi de toate substanţele nutritive din legume:
1. Alegeţi cu atenţie legumele. Suprafaţa acestora trebuie să fie intactă, tare şi strălucitoare.
2. Nu le ţineţi mult timp în frigider. Consumaţi legumele în cel mult 2-3 zile de la cumpărare.
3. Nu lăsaţi legumele în apă, este suficient să le spălaţi sub jetul de apă.
4. Curăţaţi legumele cât mai puţin posibil, eventual răzuiţi-le. Cartofii, morcovii se fierb în coajă. Nu curăţaţi dovleceii, castraveţii sau roşiile. De ce este bine să păstrăm coaja legumelor? Pentru că în coajă sunt concentrate fibrele, vitaminele şi mineralele. Acest lucru e valabil şi pentru fructe.
5. Tăiaţi legumele în bucăţi mari şi asta chiar înainte de a le prepara. Contactul cu aerul şi apa duc la oxidarea acestora şi la pierderea din substanţele nutritive. Le puteţi tăia în bucăţi mici după preparare.
6. Cel mai bun mod de preparare a legumelor este în vapori de apă. În felul acesta se păstrează vitamina C, betacarotenul, vitaminele B şi mineralele. Cu cât fierberea legumelor este mai îndelungată şi în mai multă apă, cu atât se irosesc mai multe vitamine şi minerale. Pentru a păstra culoarea naturală a legumelor este bine să le stropiţi cu puţin suc de lămâie înainte de a le prepara în aburi. Toate legumele pot fi pregătite în vapori, într-un timp mai mult sau mai puţin scurt. De exemplu, morcovii, ţelina, sfecla roşie, cartofii, mazărea au nevoie de mai mult timp, pe când conopida, broccoli, fasolea verde, spanacul sau andivele nu trebuie lăsate mai mult de 15-20 de minute.
7. Evitaţi prăjirea legumelor, pentru că preparate astfel capătă mai multe calorii din cauza grăsimilor adăugate, îşi pierd din vitamine, minerale, antioxidanţi. Mai mult, prin prăjirea legumelor care conţin amidon, cartofii de exemplu, este generată o substanţă cancerigenă numită acrilamidă.


0 Responses to “REGULI / Legume în aburi, mai multe vitamine”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Blog Stats

  • 322.333 hits
noiembrie 2008
L M M J V S D
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Arhive

Top click-uri

  • Niciunul

Adormirea Maicii Domnului Arhiepiscopul Constantinopolului [ TRINITAS TV ] Arhiepiscopul Mirelor Lichiei Biserica Buna Vestire Capul Sfantului Ioan Botezatorul Ce-i de făcut când soţii nu se mai înţeleg? cel intai chemat ce să fac?” cinstit de musulmani Cred Crucea ... Cunoașterea lui Dumnezeu Căsătoria Doamne DUMNEZEU episcopul Antiohiei [ TRINITAS TV ] episcopul Gortinei [ TRINITAS TV ] Episcopul Nicomidiei [ TRINITAS TV ] Episcopul Prusiei [ TRINITAS TV ] Episcopul Romei [ TRINITAS TV ] Episcopul Tomisului [ TRINITAS TV ] Episcopul Trimitundei Familia Familia creştină Focsani fraților! făcătorul de minuni (Dezlegare la peşte) făcătorul de minuni [ TRINITAS TV ] Hristoase Hristos Icoana Iertarea Iisus Hristos Inaltarea Domnului Inaltarea Sfintei Cruci - zi de post Intampinarea Domnului Izvorul Tamaduirii Izvorâtorul de mir Mitropolitul Moldovei [ TRINITAS TV ] Mitropolitul Țării Românești [ TRINITAS TV ] Mântuirea Nasterea Maicii Domnului Noi oamenii omule Ortodoxia Patriarhul Constantinopolului [ TRINITAS TV ] Piata Unirii Pocainta Postul Postul Adormirii Maicii Domnului Postul Sfintilor Apostoli Petru si Pavel Predica la duminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci Preot Tudor Marin Rugăciunea Rugăciune către Maica Domnului răbdare Saptamana Alba Sf. Ioan Botezatorul Sfantul Ierarh Nicolae Sfantul Pantelimon Sfintii 40 de Mucenici Sfintii Petru si Pavel Sfinţenia Sfânta Cruce Sfântul Mare Mucenic Dimitrie smerenia Triodul Urmarea lui Hristos “Maica Domnului “Miluiește-mă „Femeie „Iartă-mă „Părinte

%d blogeri au apreciat: