Arhivă pentru 30 noiembrie 2008

30
nov.
08

Programe rulate de pe stick

Când calculatorul geme din cauza lipsei de spaţiu şi se mişcă tot mai greu, nu dispera: poţi folosi aplicaţiile care merg de pe memoriile externe.4ed6bee1f934db58e0b2495f94534353Orice computer se va încărca la un moment dat cu tot felul de programe şi fişiere şi va începe să „cârâie“ tot mai des. Sistemul de operare ocupă mult loc pe hard-disk, aplicaţiile grafice solicită memoria RAM, după ce dezinstalezi un program vor rămâne reziduuri de care nu ştii. Există o soluţie folosită de tot mai mulţi utilizatori: programele care rulează de pe memorii externe, de obicei stick-uri pe USB.De ce ai nevoie

Singurul accesoriu necesar este un memory stick pe USB, cu o capacitate cât mai generoasă. Ţine cont de faptul că aplicaţiile respective nu trebuie instalate pe calculator, ci vor rula direct de pe stick. De asemenea, fişierele create vor fi salvate tot pe stick, dacă vrei să continui lucrul pe alt calculator. O memorie pe USB de vreo 2 GB ar fi suficientă, deşi astăzi există stick-uri cu o capacitate şi mai mare – de curând, Kingston a lansat modelul Data Traveler, cu 64 GB capacitate.

Chiar dacă programul respectiv nu are de-a face cu calculatorul în sine, există unele standarde minimale pentru a lucra cu anumite aplicaţii. De exemplu, dacă vrei să foloseşti varianta portabilă a programului de tehnoredactare Adobe InDesign CS3, trebuie să te asiguri că ai minimum 1 GB de RAM în calculator, altfel nu va funcţiona aplicaţia. Iar dacă fişierul creat este foarte mare şi depăşeşte capacitatea stick-ului de memorie, el nu va putea fi salvat.

Cum funcţionează

Într-un calculator tipic, toate programele se „leagă“ de sistemul de operare, lasă urme într-un sector numit „regiştri“ şi în alte părţi. Pe măsură ce foloseşti aplicaţia, ea va folosi acest sector şi va scrie date pe hard-disk-ul computerului.

Aplicaţiile portabile lasă calculatorul neschimbat când termină lucrul, deşi îl folosesc pentru a te ajuta să creezi fişierele dorite. Documentele vor fi salvate automat în folderul care conţine şi programul, adică pe stick.

Astăzi, există variante portabile ale multor programe populare, dar există şi aplicaţii special create pentru a fi folosite separat de un calculator anume. Fie că ai un PC sau un Mac, fie că foloseşti Windows, Linux sau Mac OS, sigur vei găsi aplicaţii portabile pe care să le poţi folosi pe calculatorul tău.

Partea bună: aplicaţiile sunt gratuite

Multe dintre aplicaţiile portabile sunt distribuite în regim open-source, adică nu trebuie să plăteşti pentru ele şi le poţi modifica după cum doreşti. De exemplu, Sumatra PDF face acelaşi lucru ca şi Adobe Reader (care are şi variante gratuite), numai că se mişcă mai repede. Programul de navigare Opera are o variantă portabilă şi programele de mesagerie instantanee MSN şi Pidgin pot fi rulate de pe stick. Pentru a scrie CD-uri şi DVD-uri, există Totally Free Burner. Avast este programul antivirus de mici dimensiuni. Pentru prelucrarea textului, la o viteză şi o flexibilitate mult mai mare decât cele oferite de Microsoft Office, există OpenOffice.org. Dacă nu vrei să te plictiseşti, poţi avea pe stick şi jocuri portabile – îţi recomandăm Sudoku Portable, dacă eşti fan al acestui joc. Iar dacă ai un iPod şi nu-ţi place să lucrezi cu iTunes, alternativa se numeşte Sharepod şi poate fi rulată direct de pe iPod!

SFAT

Alegeţi pachetele preinstalate

Pe Internet, găseşti mai multe suite de aplicaţii special împachetate pentru a fi descărcate direct pe stick, şi folosite pe orice calculator. De exemplu, la Portableapps.com, vei găsi trei variante ale unei colecţii de programe utile. În varianta Suite Light vei găsi programe precum: Firefox (navigare online), Thunderbird (client de e-mail), Clamwin (antivirus), Keepass (stocarea parolelor), Cool Player (audio şi video), AbiWord (procesare de text). Când vei instala pe stick, nu va ocupa mai mult de 350 MB. Ca să nu ai dureri de cap, este bine să eviţi aplicaţiile care:

> trebuie de fapt instalate în loc să ruleze de pe stick,

> merg numai cu anumite variante de Windows,

> depind de Internet Explorer, DirectX sau alte utilităţi,

> cer drepturi de administrator pe calculator. Evident, sfatul suprem este să nu uiţi pe undeva stick-ul de memorie care conţine aplicaţiile şi fişierele, pentru că nu vei avea obiectul muncii dacă mergi să lucrezi în altă parte, la un alt calculator!

30
nov.
08

A murit tânărul care vroia să fie eutanasiat

Tânărul în vârstă de 29 de ani, care i-a cerut în urmă cu o săptămână, preşedintelui Traian Băsescu să îi aprobe eutanasierea a murit, ieri seară, la secţia de Terapie intensivă a Spitalului Judeţean de Urgenţă din Constanţa.

5c42ee12d4bee7853aa44034369057abEugen, în vârstă de 29 de ani, se afla internat la Spitalul Judeţean de Urgenţă Constanţa, pentru că suferea de ciroză, care i-a distrus ficatul şi care se complicase cu varice esofagiene, hernie ombilicală şi inghinală, iar sângele nu i se mai coagula.

El îi ceruse şefului statului să îi aprobe eutanasierea din cauză că nu mai putea suporta durerile cauzate de boală.

Purtătorul de cuvânt al unitătii medicale, doctorul Florian Stoian, a declarat că pacientul a decedat în urma unui stop cardio-respirator.

Preşedintele Traian Băsescu a răspuns că poate înţelege suferinţa prin care trece acest tânăr, însă a precizat că în România eutanasierea este interzisă de Codul penal.

Tânărul solicitase eutanasierea din cauză că nu îşi mai putea mişca picioarele şi avea dureri îngrozitoare. El fusese luat în grijă, săptămâna aceasta, chiar de Arhiepiscopul Tomisului, Inalt prea Sfinţia Sa Teodosie, care îl vizitase la spital şi care îi promisese că îl va ajuta inclusiv cu un tratament în străinătate.

30
nov.
08

Care zahăr e mai bun

Mierea îngraşă la fel de mult ca zahărul obişnuit, iar îndulcitorii pot fi cancerigeni. Cele mai sănătoase sunt glucidele care se eliberează lent.

Nu vă lăsaţi păcăliţi de sintagma acest produs „nu conţine zahăr“. Aceste alimente conţin un tip de glucide care pot fi mai periculoase decât zaharurile şi care îngraşă aproape la fel de mult.

Nici dacă vă gândiţi să vă menţineţi silueta prin eliminarea din alimentaţie a zahărului obişnuit şi înlocuirea lui cu miere sau cu zahăr brun nu o să aveţi succes. Asta pentru că nivelul de calorii este acelaşi în toate trei: o linguriţă de zahăr are 14 calorii, indiferent de culoarea lui, la fel şi mierea, susţin specialişti citaţi de publicaţia „Forbes“.

Nici îndulcitorii artificiali, precum aspartamul sau zaharina, nu sunt o alegere fericită fiindcă numeroase studii îi incriminează pentru că ar fi cancerigeni. Toate aceste discuţii fac dificilă o alegere sănătoasă în privinţa zahărului.

Există însă nişte reguli generale pe care le puteţi urma pentru a nu avea probleme din cauza tipului de zahăr pe care-l consumaţi.

Ghidul glucidelor

Zahăr înseamnă zaharoză. Există însă şi alte zaharuri cum sunt fructoza, glucoza (dextroza), mierea naturală sau artificială, lactoza, dar şi sorbitolul sau poliolii. Consumatorii nu trebuie să se lase păcăliţi de sintagma «nu conţine zahăr», asta înseamnă că nu are zaharoză, însă are alte glucide care pot fi mai periculoase. Glucide sunt şi zaharoza, şi fructoza, şi glucoza, şi amidonul“, comentează profesorul Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare din Bucureşti.

zaharÎn privinţa caloriilor pe care le conţin glucidele, nu existe diferenţe semnificative şi toate îngraşă la fel. „Zaharul (zaharoza), ca şi fructoza sau glucoza au patru kilocalorii pe gram, mierea (amestec de fructoză şi glucoză) la substanţă uscată echivalentă are tot patru kilocalorii pe gram. Îndulcitorii artificiali, precum sorbitolul din bomboane sau din guma de mestecat, au două kilocalorii pe gram, iar amidonul din făinoase – patru kilocalorii pe gram“, exemplifică specialistul în alimentaţie.

Nici zahărul din fructe nu este o soluţie mai bună. „Inclusiv fructoza din fructe poate fi periculoasă dacă este consumată în cantităţi mari. Excesul de fructoză din organism se transformă în grăsimi“, avertizează Elizabeth Parks, profesor la Universitatea din Texas, care a făcut studii în acest sens.

Consumaţi făină integrală, fasole, orez brun

Profesorul Gheorghe Mencinicopschi recomandă în locul glucidelor din zaharuri, care se eliberează rapid şi au un index glicemic ridicat, pe cele cu eliberare lentă, din făină integrală, cartof fiert (nu prăjit), fasole, orez brun, paste integrale. „Acestea sunt mai închise la culoare şi nu par foarte apetisante, însă, pentru a le face mai atrăgătoare, pot fi combinate cu cantităţi mici din paste din grâu sau orez alb, spre exemplu“, recomandă profesorul Mencinicopschi.

Există şi îndulcitori artificiali gen aspartam, zaharină, sucraloză – care nu au calorii. Studii făcute pe animale au arătat însă că aspartamul şi zaharina sunt legate de apariţia cancerului. „Dacă ar trebui să alegeţi între îndulcitorii artificiali şi zahăr, este preferabil zahărul“, crede Gheorghe Mencinicopschi.

4 kilocalorii pe gram conţin zahărul, fructoza şi mierea

ALTERNATIVĂ

Îndulcitorii din plante, folosiţi pe scară largă în Asia

Un îndulcitor natural, care în ţări din Asia se utilizează în masă, este steviozida. „La noi se foloseşte doar ca supliment alimentar pentru diabetici, însă în Japonia din 1970 au fost interzişi îndulcitorii de sinteză şi se foloseşte doar steviozidă“, spune profesorul Gheorghe Mencinicopschi. Steviozida este un extract pulbere obţinut din frunzele plantei Stevia reubaudiana, originară din Brazilia şi din Paraguay. Aceasta este de 200 de ori mai dulce decât zahărul, fiind folosită de mii de ani. A fost redescoperită la sfârşitul secolului al XIX-lea de către doctorul Moises Santiago Bertoni. Azi este cunoscută şi utilizată în special în China, Japonia, India, America de Nord şi de Sud.

*evz

30
nov.
08

5 „mişcări“ care ard caloriile

Folosiţi-vă muşchii abdominali şi pe cei ai braţelor atunci când mergeţi şi încercaţi noi tipuri de dans sau de exerciţii.Mersul pe jos vă poate ajuta să ardeţi mai multe calorii dacă încercaţi să vă solicitaţi şi muşchii abdominali în timpul plimbării. Dacă v-aţi plictisit de exerciţiile pe care le faceţi sau dacă nu simţiţi că acestea vă mai solicită la fel de mult, înseamnă că organismul vostru a intrat într-o rutină şi riscaţi să consumaţi mai puţine calorii decât credeţi. Specialiştii vă sfătuiesc să vă modificaţi programul de exerciţii săptămânal sau lunar, dacă vreţi ca mişcarea pe care o faceţi să fie eficientă.1 Daţi din mâini în timp ce vă plimbaţi. Ideal ar fi să înotaţi, vâsliţi sau schiaţi, pentru că aceste sporturi solicită 80%-90% din toate grupele de muşchi. O variantă eficientă şi la îndemână de a face mişcare este să balansaţi mâinile cât mai mult în timp ce vă plimbaţi. Încercaţi să vă folosiţi muşchii abdominali, ai şoldurilor şi ai coapselor atunci când mergeţi. „Dacă nu aveţi timp să mergeţi la sală, puteţi face exerciţii pe scaunul de la birou sau acasă, pe o salteluţă“, vă sfătuieşte Florin Suciu, specialist în fitness la Wellnes Club by Elmec.

2 Fugiţi de rutină. Încercaţi un nou tip de dans sau sport pentru a vă forţa muşchii să lucreze mai mult, datorită mişcărilor cu care nu este obişnuit. La final, veţi pierde mai multe calorii decât dacă faceţi exerciţiile cu care sunteţi obişnuit. „Organismul se adaptează foarte repede la un program şi, de aceea, acesta trebuie modificat săptămânal sau lunar. Primul semn care arată că organismul s-a obişnuit cu exerciţ iile pe care le faceţi este plictiseala. Un alt semn este uşurinţa cu care faceţi mişcările, fapt care vă va face să pierdeţi mai puţine calorii“, explică Florin Suciu.

3 Faceţi exerciţii pentru inimă dimineaţa. Persoanele care exersează dimineaţa îşi ţin metabolismul ridicat timp de mai multe ore şi, astfel, ard mai multe calorii, au arătat studiile. De asemenea, cei care fac mişcare dimineaţa au şanse mai mari să se ţină de programul de sport. „Exerciţiile cardio sunt recomandate mai mult dimineaţa. Dacă le faceţi seara, nu puteţi adormi decât peste două-trei ore, pentru că pulsul creşte, iar metabolismul se modifică. Programul optim pentru sport este dimineaţa de la 9.00 la 11.00 şi seara de la 17.00 la 19.00“, mai spune Florin Suciu.

4 Nu consumaţi citrice înainte de a face mişcare. Mâncaţi o banană sau un iaurt înainte să mergeţi la sală sau înainte să faceţi jogging. „Este bine să nu mâncaţi alimente care vă creează disconfort, precum citricele sau alimentele sărate. Consumaţi o banană sau un iaurt cu o oră înainte de antrenament şi la o oră jumătate după ce aţi făcut sport“, completează Florin Suciu.

5 Împărţiţi-vă programul de sport în trei etape. Atunci când mergeţi la sală, în prima parte a programului puteţi să pedalaţi pe bicicletă, în a doua parte mergeţi pe bandă, iar în a treia, folosiţi o bicicletă eliptică. Procedând aşa, vă veţi menţine bătăile inimii şi veţi creşte arderea caloriilor.

30
nov.
08

TEHNOLOGIE/În plasa reţelelor fără fire

wireless-ap-networkExperţii în tehnologiile “fără fir” sunt de părere că, până în 2017, reţelele personale vor ajunge în situaţia în care trebuie să facă faţă interconectării a mii de dispozitive, fie că e vorba de computere, telefoane, playere muzicale sau alţi senzori care ne vor controla toţi parametrii confortului nostru zilnic.

Această predicţie, a Forumului Mondial de Cercetare în domeniul Wireless-ului, face referire la existenţa probabilă a 7.000 de miliarde de dispozitive electronice la o populaţie de 7 miliarde de persoane peste 9 ani. Potrivit serviciului ICT Results, această perspectivă impune conceperea unei “Reţele pentru Orice”, o provocare în faţa căreia cercetătorii europeni au înregistrat deja progrese importante. În cadrul proiectului european de cercetare “Magnet Beyond” au fost încheiate lucrările la o reţea ce va deveni cunoscută cel mai probabil sub numele de Smart Personal Network (Reţeaua Personală Inteligentă). Reţelele Personale sunt văzute ca elemente-cheie ale unei lumi în care convergenţa electronicelor va fi o caracteristică importantă a vieţii de zi cu zi. Viziunea care stă la baza proiectului Magnet Beyond include ideea de dispozitive capabile să se organizeze singure, într-o arhitectură flexibilă, în tendinţa eliminării necesităţii unui administrator al reţelei.

Au fost deja dezvoltate şi prototipuri hardware care să demonstreze că o astfel de platformă poate funcţiona eficient, această fază a proiectului, gestionată de un consorţiu format din 35 de companii, beneficiind de fonduri de peste 16 milioane de euro.

SECURITATEA
Unul dintre aspectele importante în contextul în care conectivitatea wireless va deveni un standard comun al vieţii cotidiene va fi reprezentat de securitatea informaţiilor vehiculate prin această metodă. În prezent, cea mai utilizată metodă de criptare a informaţiilor în reţelele wireless este WPA2 (Wi-Fi Protected Access), stabilit ca standard încă din 2006. WPA2 este varianta îmbunătăţită a WPA, protocol conceput ca răspuns la descoperirea vulnerabilităţilor predecesorului său, WEP. Pare a fi deci doar o chestiune de timp până când se va găsi un “călcâi al lui Ahile” si pentru WAP2. Săptămâna trecută, doi cercetători germani au anunţatcă au descoperit o nouă metodă de a “sparge” codul WPA. Rezultatele au fost publicate într-o lucrare intitulată “Atacuri Practice împotriva WEP şi WAP” şi vor fi prezentate în cadrul conferinţei PacSec din Japonia, pe tema securităţii informatice. Chiar dacă WAP2 a devenit standard pentru comunicaţiile wireless de mai bine de doi ani, specialiştii apreciază că există în continuare destule reţele wireless ce se bazează pe prima variantă a protocolului Wi-Fi Protected Access.

*Jurnalul



Blog Stats

  • 323.510 hits
noiembrie 2008
L M M J V S D
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Arhive

Adormirea Maicii Domnului Arhiepiscopul Constantinopolului [ TRINITAS TV ] Arhiepiscopul Mirelor Lichiei Biserica Buna Vestire Capul Sfantului Ioan Botezatorul Ce-i de făcut când soţii nu se mai înţeleg? cel intai chemat cinstit de musulmani Cred Crucea ... Cunoașterea lui Dumnezeu Căsătoria Doamne DUMNEZEU episcopul Antiohiei [ TRINITAS TV ] episcopul Gortinei [ TRINITAS TV ] Episcopul Nicomidiei [ TRINITAS TV ] Episcopul Prusiei [ TRINITAS TV ] Episcopul Romei [ TRINITAS TV ] Episcopul Tomisului [ TRINITAS TV ] Episcopul Trimitundei Familia Familia creştină Focsani fraților! făcătorul de minuni (Dezlegare la peşte) făcătorul de minuni [ TRINITAS TV ] Hristoase Hristos Icoana Iertarea Iisus Hristos Inaltarea Domnului Inaltarea Sfintei Cruci - zi de post Intampinarea Domnului Izvorul Tamaduirii Izvorâtorul de mir Mitropolitul Moldovei [ TRINITAS TV ] Mitropolitul Țării Românești [ TRINITAS TV ] Mântuirea Nasterea Maicii Domnului Noi oamenii omule Ortodoxia Patriarhul Constantinopolului [ TRINITAS TV ] Piata Unirii Pocainta Postul Postul Adormirii Maicii Domnului Postul Sfintilor Apostoli Petru si Pavel Predica la duminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci Preot Tudor Marin Rugăciunea Rugăciune către Maica Domnului răbdare Saptamana Alba Sf. Ioan Botezatorul Sfantul Ierarh Nicolae Sfantul Pantelimon Sfintii 40 de Mucenici Sfintii Petru si Pavel Sfinţenia Sfânta Cruce Sfântul Mare Mucenic Dimitrie smerenia Triodul Urmarea lui Hristos Îngerii “Maica Domnului “Miluiește-mă „Femeie „Iartă-mă „Părinte