22
iun.
20

Măslinele, cel mai bogat rezervor de vitamina E

În medicina tradițională sunt folosite atât frunzele, cât și fructele de măslin. Extractul din frunze are proprietăți antioxidante, antibacteriene, antimicrobiene, antiinflamatorii și de stimulare a imunității. A fost utilizat pentru prevenirea sau tratamentul inflamațiilor, infecțiilor (de exemplu, răceala comună, gripa, candidoza, infecții ale tractului urinar, zona zoster), diaree, alergii, Alzheimer, sindromul de oboseală cronică, osteoartrită și osteoporoză.

Măslinul este o specie cultivată în toate țările Mediteranei, dar și în America de Sud, Africa de Sud, Australia, Noua Zeelandă și Statele Unite. Fructele de măslin au o importanță agricolă majoră în regiunea mediteraneană, ca sursă de ulei alimentar, unul dintre ingredientele de bază în bucătăria mediteraneană. Arborele și fructele sale dau numele familiei de plante, care include, de asemenea, specii precum liliacul, iasomia, Forsythia și frasinul.

Fructele măslinului sunt foarte bogate în vitamina E și alți anti­oxidanți puternici, astfel că are capacitatea de a proteja împotriva osteoporozei și a cancerului. Grăsimile sănătoase din măsline sunt extrase pentru a produce ulei de măsline, una dintre componen­tele-cheie ale dietei mediteraneene. În regiunea mediteraneană, 90% dintre măsline sunt utilizate pentru a face ulei. Aceste fructe conțin 115-145 de calorii la 100 grame (sau aproximativ 59 de calorii pentru 10 măsline). La o cantitate de 100 g măsline, găsim un conținut bogat în apă, proteine, zahăr, fibre, grăsimi saturate, mononesaturate și polisaturate. Din cele 11-15% grăsimi, 74% sunt acid oleic, un tip de acid gras mononesaturat, componentă principală a uleiului de măs­line, care ajută la scăderea infla­mației și reduce riscul apariției bolilor de inimă.

Măslinele sunt o bună sursă de vitamine și minerale, dintre care unele sunt adăugate în timpul procesării. Compușii benefici ai acestui fruct includ: vitamina E, fier (măs­linele negre sunt o bună sursă de fier, important pentru celulele roșii din sânge), cupru (deficiența de cupru poate crește riscul de boli de inimă), calciu (esențial pentru funcți­onarea oaselor, mușchilor și nervilor) și sodiu (majoritatea măs­linelor conțin cantități mari de sodiu).

Cele mai cunoscute soiuri de măs­line întregi sunt: măslinele spaniole verzi, măslinele negre murate grecești, măslinele crude din California. Fiind foarte amare, de obicei măslinele nu sunt mâncate proaspete. Prin fermentație sunt înde­păr­tați compușii amari. Cele mai scăzute niveluri de compuși amari se găsesc în măslinele negre coapte. Cu toate acestea, există unele soiuri care nu au nevoie de procesare și pot fi consumate atunci când sunt coapte complet.

Metodele de procesare se bazează adesea pe tradițiile locale și afectează gustul, culoarea și textura fructelor. Acidul lactic este important și în timpul fermentației, acționând ca un conservant natural, care protejează măslinele de bacteriile dăunătoare. 

Indicații de consum în dieta zilnică

Pentru constipație: 30 ml ulei de măsline.

Pentru prevenirea bolilor de inimă: 54 de grame de ulei de măsline pe zi (aproximativ 4 linguri). Ca parte a unei diete mediteraneene, se consumă până la un litru de ulei de măsline extravirgin pe săptămână.

Pentru prevenirea diabetului: 15-20 de grame pe zi.

Pentru colesterolul ridicat: 23 de grame de ulei de măsline pe zi (aproximativ două linguri), oferind 17,5 grame de acizi grasi monone­saturați în locul grăsimilor saturate din dietă.

Pentru hipertensiune arterială: 30-40 de grame pe zi de ulei de măs­line extravirgin, ca parte a dietei sau 400 mg de extract de frunze de măsline de patru ori pe zi.

Ziarul Lumina


0 Responses to “Măslinele, cel mai bogat rezervor de vitamina E”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Blog Stats

  • 312.230 hits

Arhive

Top click-uri

  • Niciunul

Adormirea Maicii Domnului Ajunul Bobotezei Biserica Buna Vestire Capul Sfantului Ioan Botezatorul Ce-i de făcut când soţii nu se mai înţeleg? cel intai chemat Ce simbolizeaza semnul Crucii savarsit de credinciosi? cinstit de musulmani Cred Crucea ... Cunoașterea lui Dumnezeu Căsătoria darul lui Dumnezeu De ce aprindem candele înaintea icoanelor? Despre pacat si boala Doamne DUMNEZEU Episcopul Romei [ TRINITAS TV ] Episcopul Tomisului [ TRINITAS TV ] Familia Familia creştină Focsani fraților! Hristoase Hristos Icoana Icoanele in cultul ortodox Iisus Hristos Inaltarea Domnului Inaltarea Sfintei Cruci Inaltarea Sfintei Cruci - zi de post Intampinarea Domnului Izvorul Tamaduirii Izvorâtorul de mir Mitropolitul Moldovei [ TRINITAS TV ] Mitropolitul Țării Românești [ TRINITAS TV ] Mântuirea Nasterea Maicii Domnului Noi Nu te atinge de Mine omule Ortodoxia Patriarhul Constantinopolului [ TRINITAS TV ] Piata Unirii Pocainta Postul Postul Adormirii Maicii Domnului Postul Sfintilor Apostoli Petru si Pavel Predica la duminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci Preot Tudor Marin Purtarea crucii Rugăciunea Rugăciune către Maica Domnului răbdare Saptamana Alba Saptamana Luminata Sf. Ioan Botezatorul Sfantul Epitaf Sfantul Ierarh Nicolae Sfantul Pantelimon Sfintii 40 de Mucenici Sfintii Petru si Pavel Sfinţenia Sfânta Cruce Sfântul Mare Mucenic Dimitrie Taierea capului Sfantului Ioan Botezatorul Triodul Urmarea lui Hristos Îngerii “Maica Domnului “Miluiește-mă „Femeie „Omul „Părinte

%d blogeri au apreciat: