30
aug.
21

Alimentația recomandată pentru reducerea inflamației din corp

Reducerea inflamației cronice din organism este importantă pentru că orice proces inflamatoriu poate provoca anumite boli, cum ar fi cancerul, boala Alzheimer, afec­țiuni cardiovasculare, depresie, artrită, acnee, psoriazis. Chiar dacă nu există nici un fel de infla­mație, o dietă antiinflamatoare ajută mult în menținerea sănă­tății.

Pentru a reduce inflamația prin intermediul dietei trebuie să ne ferim de alimentele care o pot provoca. În acest context, din ali­mentație nu trebuie să lipsească acizii grași omega-3, esențiali la adulți pentru sănătatea creierului, cardiovasculară și a pielii. Cantități importante de acizi grași omega-3 pot fi găsiți și consumați zilnic în semințe de in, de chia, de cânepă, în nuci, dar și pește gras, precum somonul și macroul. Se recomandă să aveți astfel de pește în meniu de două ori pe săptămână (nu în fiecare zi). Pentru vegetarieni și vegani se recomandă suplimentarea cu ulei de pește.

Polifenolii, de asemenea, au proprietăți antioxidante și antiîmbătrânire, având rol în prevenirea cancerului, bolilor cardiovasculare, tulburărilor neurodegenerative, diabetului și alergiilor. Aceștia se regăsesc în fiecare aliment vegetal: fructe, legume, nuci, semințe, cereale integrale, leguminoase, ulei de măsline, vin. Alte câteva exemple de alimente bogate în polifenoli sunt: broccoli, spanac, morcovi, varză, ardei roșu, lămâi, mere, căpșuni, afine.

Pentru a reduce inflamația din organism, mâncați, așadar, cât mai multe legume, dar adăugați și fructe, nuci, semințe și cereale integrale. Majoritatea acestor alimente sunt bogate şi în vitaminele E, C, dar şi în zinc și fibre. Consumul de ceai reprezintă o altă modalitate de a obține polifenoli suplimentari. Alegeri excelente în acest sens sunt ceaiul verde, de măceșe, ghimbir, urzică, mentă sau chiar scorțișoa­ră – toate sunt antiinflamatoare.

Atenție mare la grăsimile saturate, care sunt pro-inflamatorii. Acestea se găsesc în carnea roșie, lapte și produse lactate, cum ar fi brânza, untul, uleiul de nucă de cocos. Acestea sunt alimente grase care se solidifică la rece și se topesc la cald. Ele cresc riscul bolilor de inimă și al cancerului de colon.

Cea mai bună modalitate de a prepara alimentele este cea la abur, consumul mai multor alimente crude fiind, de asemenea, indicat. În general, orice preparat alimentar care păstrează umiditatea alimentelor este mai bun decât prepararea lui la căldura directă/uscată, precum prăjirea, prepararea la grătar sau chiar coacerea.

Nu în ultimul rând, trebuie evitat mâncatul în exces. Orice nu cheltuiți ca energie, veți metaboliza și stoca sub formă de grăsime. Acest proces crește cantitatea de radicali liberi și provoacă infla­mații.

Ziarul Lumina


0 Responses to “Alimentația recomandată pentru reducerea inflamației din corp”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Blog Stats

  • 321.281 hits

Arhive

Adormirea Maicii Domnului Ajunul Bobotezei Arhiepiscopul Constantinopolului [ TRINITAS TV ] Arhiepiscopul Mirelor Lichiei Biserica Buna Vestire Capul Sfantului Ioan Botezatorul Ce-i de făcut când soţii nu se mai înţeleg? cel intai chemat ce să fac?” cinstit de musulmani Cred Crucea ... Cunoașterea lui Dumnezeu Căsătoria Doamne DUMNEZEU episcopul Antiohiei [ TRINITAS TV ] episcopul Gortinei [ TRINITAS TV ] Episcopul Nicomidiei [ TRINITAS TV ] Episcopul Prusiei [ TRINITAS TV ] Episcopul Romei [ TRINITAS TV ] Episcopul Tomisului [ TRINITAS TV ] Episcopul Trimitundei Familia Familia creştină Focsani fraților! făcătorul de minuni (Dezlegare la peşte) făcătorul de minuni [ TRINITAS TV ] Hristoase Hristos Iertarea Iisus Hristos Inaltarea Domnului Inaltarea Sfintei Cruci - zi de post Intampinarea Domnului Izvorul Tamaduirii Izvorâtorul de mir Mitropolitul Moldovei [ TRINITAS TV ] Mitropolitul Țării Românești [ TRINITAS TV ] Mântuirea Nasterea Maicii Domnului Noi oamenii omule Ortodoxia Patriarhul Constantinopolului [ TRINITAS TV ] Piata Unirii Pocainta Postul Postul Adormirii Maicii Domnului Postul Sfintilor Apostoli Petru si Pavel Predica la duminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci Preot Tudor Marin Rugăciunea Rugăciune către Maica Domnului răbdare Saptamana Alba Sf. Ioan Botezatorul Sfantul Ierarh Nicolae Sfantul Pantelimon Sfintii 40 de Mucenici Sfintii Petru si Pavel Sfinţenia Sfânta Cruce Sfântul Mare Mucenic Dimitrie smerenia Triodul Urmarea lui Hristos “Maica Domnului “Miluiește-mă „Femeie „Iartă-mă „Părinte

%d blogeri au apreciat: