Făina de năut, un excelent substitut al făinii de grâu

Făina de năut se obține prin măcinarea boabelor de năut, crude sau prăjite, și poate substitui cu succes făina albă. Nu conține gluten şi are numeroși nutrienți benefici, proteine, fier, fosfor, cupru, mangan, folat, potasiu, calciu, magneziu, zinc, seleniu, vitaminele A, C, B1, B2, PP, B5, B6, B9, K.

Citește în continuare „Făina de năut, un excelent substitut al făinii de grâu”

Leurda, un detoxifiant de primăvară

Frunzele de leurdă au componente asemănătoare cu cele ale usturoiului, predominând substan­țele sulfurate thioeterice, care imprimă gustul și mirosul caracteristice. În plus se mai găsesc carotenoizi, vitaminele A și C, levuloză, ulei eteric complex și săruri minerale de calciu, fier, fosfor, natriu, cupru, care fac ca această plantă să fie un remediu complex în curele de primăvară.

Citește în continuare „Leurda, un detoxifiant de primăvară”

Iisus Hristos, Doctorul Cel minunat

104398364_2707419362698042_4422965018327811574_oHristos, ca Doctorul Cel plin de nesfârșită milă și iubire, voiește să-i vindece pe toți oamenii, fără a lipsi pe vreunul de mântuirea pe care a adus-o El; îi dă omului tot ajutorul și sprijinul Său și arată o nețărmurită răbdare chiar față de cei care-L tăgăduiesc și-L hulesc prin cuvintele, gândurile și faptele lor. Celor care au trăit în nebunia păcatelor și sunt bolnavi de mulțimea patimilor, fără a privi la faptele lor trecute, El le dă iertarea și-i cheamă la mântuirea care-l face (pe om) sănătos la minte.

Citește în continuare „Iisus Hristos, Doctorul Cel minunat”

Calea spre Înviere

Port în suflet, de multă vreme, un cuvânt al părintelui Teofil Părăian: „Noi trebuie să ne rugăm Mântuitorului să ne descopere Învierea Lui, puterea învierii Lui… Când eram student la Teologie, citisem referatele Evangheliei despre Înviere comparativ, le-am studiat – bineînțeles, le auzisem de atâtea ori și la biserică – le-am primit în suflet, dar mi-am spus că totuși nu-i convingător ceea ce se spune în referate în așa fel încât, pe baza acestora, omul să creadă, trebuie să fie altceva care îl duce la credință. Poate că este ceea ce se spune în Pateric: «Apropie-te de omul care se teme de Dumnezeu și te vei teme și tu de Dumnezeu». Trebuie să ni se descopere Domnul Iisus Hristos cum li S-a descoperit ucenicilor”. 

Citește în continuare „Calea spre Înviere”

Săptămâna Floriilor

Săptămâna care precedă Duminica Intrării Domnului nostru Iisus Hristos în Ierusalim este numită în Triod a Floriilor. Este a şasea săptămână din Postul Mare. La finalul ei se încheie postul de 40 de zile, iar prin Sâmbăta lui Lazăr şi Duminica Floriilor se face trecerea către postul aspru din Săptămâna Sfintelor Pătimiri.

Citește în continuare „Săptămâna Floriilor”

Grija părintească de suflete

untit„Zis-a Domnul: Eu sunt ușa: De va intra cineva prin Mine, se va mântui; și va intra și va ieși și pășune va afla. Furul nu vine decât ca să fure, să înjunghie și să piardă. Eu am venit ca oile Mele viață să aibă și din belșug să aibă. Eu sunt Păstorul cel bun. Păstorul cel bun Își pune sufletul pentru oile Sale. Iar cel plătit, care nu este păstor și ale cărui oi nu sunt ale lui, când vede lupul venind, lasă oile și fuge; iar lupul le răpește și le risipește. Cel plătit fuge, pentru că este plătit și nu are grijă de oi. Eu sunt Păstorul cel bun și cunosc oile Mele și ale Mele Mă cunosc pe Mine. Precum Mă cunoaște Tatăl și Eu cunosc pe Tatăl. Și sufletul Îmi pun pentru oi. Am și alte oi, care nu sunt din staulul acesta. Și pe acelea trebuie să le aduc; ele vor asculta de glasul Meu și va fi o turmă și un păstor.” Ioan 10, 9-16 (Păstorul cel bun)

Citește în continuare „Grija părintească de suflete”